mammatill5

Direktlänk till inlägg 8 april 2014

Hem ljuva hem

Av Ida - 8 april 2014 19:59

Vi är hemma! Läkaren tyckte att Hugo fortfarande inte var helt bra men att han ändå andades så bra att hon kände sig trygg med att skicka hem oss. Vi fick med oss medicin som han ska få tills att han är helt frisk. Resten av arbetsveckan ska vi hålla oss hemma så att han får vila och få i sig medicinen. Det är skönt att se Hugo här hemma som vanligt igen och se honom springa runt och busa som den lille gladfis han är.

imageimage

imagewpid-20140221_093728.jpgwpid-20140221_093749.jpg

wpid-20140221_100232.jpg

Jag är så glad över att vi är hemma igen. Det första jag och Hugo gjorde när vi kom hem var att ta en dusch och sätta på oss rena nya myskläder. Nästan tre dagar i samma kläder känns ju sådär. Till Hugo fick jag med mig ombyte och pyjamas men jag packade ju inte ned sånt till mig själv.

Nu ska vi mysa och ta det riktigt lugnt i soffan ikväll. Hoppas sen på en hel natts sömn. På sjukhuset har de väckt oss flera gånger varje natt för att ge medicin eller justera syrgasen. Så både jag och Hugo behöver verkligen få sova ordentligt.


KRAM

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 17 april 2014 08:26

Det blev precis som jag önskade efter ultraljudet. Att få se vår bebis igen och att dessutom få veta att det är en liten kille, har gjort att jag äntligen hamnat rätt känslomässigt i det blivande 2-barnsmammalivet. Nu känns det verkligen som att vi s...

Av Ida - 16 april 2014 09:30

Ultraljudet gick jättebra! Barnet såg frisk ut och det verkar som att killarna kommer att få en lillebror kring den 21 september ♥ Både jag och Stefan tyckte att vi såg en snopp när hon gjorde rutinundersökningen. Så vi blev inte så förvå...

Av Ida - 16 april 2014 08:06

Idag är det äntligen dags för RUL och jag är så himla nervös. Vaknade upp med en oro i kroppen och den lär väl inte försvinna fören det visar sig att det en en frisk bebis i magen. Innan har jag bara gått och tänkt saker som ”hoppas att de ka...

Av Ida - 14 april 2014 09:22

Hugio var ju sjuk hela förra veckan och då var det jag som stannade hemma och på sjukhuset med honom. Kanske är det bara jag men när de sa att Hugo behövde bli inlagd – då tänkte jag direkt att jag ska stanna med honom. Jag brydde mig inte ens ...

Av Ida - 13 april 2014 08:37

Vi har faktiskt redan varit vakna i två timmar, trots att barnen var uppe extra länge igår kväll. Men vi har i alla fall sovit hela natten och det är ju det viktigaste. Sovmorgon är ju en sällsynt lyx nu för tiden. Idag är jag trött så det blir ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards